niedziela, 21 lutego 2016

KAMIENIARZ Camilla Lackberg

Kamieniarz to trzeci tom sagi Camilli Lackberg. Po nieudanym poprzednim tomie, miałam nadzieję na kawał dobrego kryminału, który mnie pochłonie wartką akcją i intrygą. Jestem po lekturze kilku tomów tej serii i przyznam, że te książki należą do gatunku samoczytających. Jak było w tym przypadku?

Tym razem drużyna Patrika zajmuje się sprawą zatonięcia dziesięcioletniej Sary. Miejscem wypadku jest morze, natomiast płuca dziewczynki zwierały słodką wodę i ślady mydła. Wątpliwości zmieniają się w pewność. To nie wypadek, a morderstwo. Na dodatek w sprawie co jakiś czas przewija się popiół - obecność tego składnika w ciele Sary także odnotowano. Popiołem zostają naznaczone też inne dzieci, przykładowo podczas chwilowej nieuwagi rodzica w sklepie. Morderca jest bliżej niż się wydaje, natomiast sprawa ma korzenie w przeszłości.

Autorka przeplata wątek morderstwa z retrospekcjami. Według mnie wątek z przeszłości jest ciekawszy. W kulminacyjnym momencie następuje powrót akcji do teraźniejszości. Oba wątki się zazębiają i w finale dają całkowity obraz sytuacji. 

Czytając powieść miałam wrażenie, że wątek współczesny jest nieco rozwlekły. Sekcja zwłok trwa niemal 3/4 książki. Bohaterowie kręcą się w kółko, co chwilę przypominając sobie nawzajem: trzeba to i tamto, jednak ich działania są nieco zwolnione.
Mordercę wytypowałam prawidłowo jak tylko pojawił się na scenie. Mimo to powieść czytało się bardzo dobrze. Autorka stopniuje napięcie i powoli odsłania kulisy wydarzeń sprzed lat jak i tych współczesnych. Retrospekcje są fascynujące! Historia Agnes - potwora w ludzkiej skórze, przeraziła mnie a zarazem porwała. Mimo, że książka posiada momenty przestoju, jest warta przeczytania - zwłaszcza przez wielbiciela kryminałów.

W tle wydarzeń istnieje osobisty wątek śledczych i ich bliskich. Czasami gorzki, czasem zabawny. Nieco żałuję, że pisarka bardziej nie rozbudowała tych perypetii.
Mimo pewnej przewidywalności, saga o Fjallbace należy do jednej z moich ulubionych. To dobra rozrywka, z niepokojącym klimatem i ciekawą intrygą. Idealna jako wieczorny relaks:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...