wtorek, 17 listopada 2015

Nowości w mojej biblioteczce

W dzisiejszym poście pokażę kilka nowości, które ostatnio zamieszkały w mojej biblioteczce. 
Z niecierpliwością wyczekuję chwili, kiedy zacznę czytać.



1. Pamiętnik Christophera Virginii C. Andrews
Lubię książki autorki, dlatego ucieszyłam się, widząc zapowiedź wydawcy. Książka wiąże się z sagą rodziny Dollangangerów. Pewna dziewczyna znajduje tytułowy pamiętnik i duch poddasza przypomina o swoim istnieniu... Zdaję sobie sprawę, że powieści Andrews bazują na utartym schemacie (tajemnica z przeszłości, zakazane uczucie, okrutni krewni). Mimo to lubię je czytać, lektura niesamowicie wciąga i co tu dużo mówić - po prostu jest ciekawa.

2. Utopce Katarzyny Puzyńskiej
Z powyższego stosu to najbardziej oczekiwana przeze mnie nowość. Lipowo powraca! Po lekturze pierwszego tomu cyklu przepadłam - te kryminały niesamowicie wciągają. Autorka trafnie obnaża małomiasteczkowy światek, cykl o Lipowie ma niesamowity klimat. Z wielką radością zakupiłam najnowszy tom Utopce. Tym razem do świata bohaterów zawita wampir. Mam nadzieję na krwiożerczą ucztę intelektualną:) A poza tym, stęskniłam się za bohaterami, z którymi zdążyłam się zżyć:)

3. Zabić drozda Harper Lee
Zaciekawiona Idź, postaw wartownika postanowiłam przeczytać najpierw tę. Co prawda powieść ta nie jest mi obca, nazwijmy to "odświeżeniem klasyki po laaaaatach". Opis sugeruje literaturę, która zmusza nad zastanowieniem się nad sprawami tego świata. Lektura do podusi to raczej nie jest. Równouprawnienie, tolerancja, rasizm to niektóre hasła opisujące powieść nagrodzoną Pulitzerem w 1961 roku. 

4. Okularnik Katarzyny Bondy
Pierwsza część tetralogii Cztery żywioły Saszy Załuskiej czyli Pochłaniacz zaintrygował mnie na tyle, żeby sięgnąć po kontynuację. Na temat Okularnika czytałam same pochlebne recenzje, mam nadzieję, ze moje odczucia będą podobne. Szczególnie ciekawi mnie rozbudowane tło historyczne i postać Czerwonego Pająka. Według mnie powieści Bondy nie są typowymi kryminałami. To raczej kompilacja kryminału z powieścią obyczajową. Liczę na świetną intrygę z historią w tle oraz na nieoczekiwane zakończenie.

Jestem ciekawa, co wzbogaciło Wasze biblioteczki. Dajcie proszę znać w komentarzach:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...