środa, 27 lipca 2016

Szczypta nowości

Ostatnimi czasy sporo książek wzbudziło moje zainteresowanie. Poniżej znajdują się moje nabytki z czerwca i lipca.Część z nich to prezent imieninowy. Czyż to nie piękny widok:)?

1. Gambit hetmański Robert Foryś
Ta książka chodziła za mną już dawno. Kiedy pojawiła się korzystna promocja na znak.com.pl, nie wahałam się ani chwili. Książkę nabyłam za jedyne 14,90zł. Mam nadzieję, że przebrnę przez zawiłości historyczne tego okresu. Poza tym uwielbiam grube książki:)

2. Droga do domu Yaa Gyasi
Tą lekturą zainteresowałam się po rekomendacji Olgi z Wielkiego Buka. Zaciekawiła mnie historia dwóch sióstr, przestrzeń dziejowa i po prostu możliwość wczytania się w obcą kulturę. Ostatnia przeczytana przeze mnie książka z Afryką w tle to W pustyni i w puszczy - do dziś tkwi we mnie ta trauma:) Mam nadzieję, że w tym przypadku obędzie się bez takich przeżyć, zwłaszcza, że czytałam zachęcające opinie.

3. Ósme życie Nino Haratischwili
O tej pozycji usłyszałam w momencie, kiedy zatęskniłam za sagami rodzinnymi na tle wydarzeń historycznych. Gruzja, czekolada, zawirowania wojenne, bolesna przeszłość historyczna - skutecznie zachęcają mnie do lektury. 

4. Fatum i furia Lauren Groff
Przyznam, że widząc okładkę tej książki, myślałam że to New/Young Adult, co zwykle omijam. Okazało się, że byłam w błędzie, a powieść zachwyciła prezydenta USA, którego nie uważam za autorytet w kwestii wyboru lektur, jednak potraktowałam fakt ten jako ciekawostkę. Opis bardzo mnie zachęcił: sekrety, pozornie idealne małżeństwo, rozsypująca się układanka, a do tego nawiązania literackie - moja ciekawość sięgnęła zenitu. Ciekawe jak z odbiorem, ponieważ recenzje przypominają dwa skrajne bieguny.

5. Jak powietrze Agata Czykierda Grabowska
New/Young Adult omijam szerokim łukiem. Zrobiłam jednak wyjątek dla polskiej powieści tego typu. Po prostu ciekawość zwyciężyła. Za mną kilkadziesiąt stron - przewidywalnie, ale przyjemnie. Na razie nie drażni mnie niebiańska uroda bohaterów, ich anielski charakter i poharatane bolesną przeszłością dusze.

6. W cieniu prawa Remigiusz Mróz
Tego pana nie trzeba nikomu przedstawiać. Każdą jego książkę kupuję bez względu na opinie. Te jednak nie są zbyt pochlebne. Dlatego jestem bardzo ciekawa swoich wrażeń.

7. Pamiętnik Christophera. Duchy Dollangangerów  oraz Tajemniczy brat Virginia C. Andrews
Obiecałam sobie, że już nie kupię książek z tej serii. Cóż, jakoś przebrnę przez ten odgrzewany kotlet:) Chcę przeczytać ze względu na trzeci tom, którego fabuła szalenie mnie zaciekawiła, natomiast obawiam się, że mogą mi umknąć ważne szczegóły w przypadku pominięcia środkowego tomu. Liczę mimo wszystko na nowe szczegóły z życia dzieci uwięzionych na poddaszu, a nie tylko odczytywanie pamiętnika i odgrywanie scenek.

8. Historia pszczół Maja Lunde
Nigdy nie zastanawiałam się nad rolą pszczół w naszym ekosystemie. Moja sympatia do tych osobników ogranicza się do Gucia z Pszczółki Mai. Trzy historie, w tym ostrzeżenie - świat bez pszczół, bardzo mnie zainteresowały. Nie czytałam wcześniej tego typu książki. Po prostu ma w sobie coś, co mnie w tajemniczy sposób przyciągnęło:) 

Co czytaliście? Co polecacie? 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zobacz także:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...